تجهیزات الکتریکی Ampl

تبلیغات

تجهیزات الکتریکی Ampl


برخی از نمونه های لوازم الکتریکی عبارتند از لامپ، فن، موتور، کامپیوتر و لوازم الکتریکی. لوازم برقی را می توان بر اساس سطح ولتاژ، توان، عملکرد و طراحی به دسته های مختلفی طبقه بندی کرد. در ادامه به بررسی مدار شکن مینیاتوری، قطع کننده مدار، اینورتر و فلز لخت می پردازیم. با ما بمان.

کلید کوچک

قطع کننده مدار مینیاتوری (MCB) وسیله ای است که از مدار الکتریکی در برابر جریان بیش از حد یا شرایط اتصال کوتاه محافظت می کند. قطع کننده های مدار مینیاتوری معمولاً تا 125 آمپر درجه بندی می شوند و می توانند به صورت خودکار یا دستی کار کنند. این نوع تجهیزات الکتریکی نسبت به تجهیزات مصنوعی مزایای زیادی مانند پاسخ سریع، شناسایی آسان نقاط عیب، بازیابی سریع منبع تغذیه و کنترل از راه دور دارد. انواع میکروسوئیچ ها بر اساس دو اصل حرارتی و الکترومغناطیسی کار می کنند.

فیلترهای جستجوی کوچک مختلف از یک تکه فلز ساخته می شوند. گرما و جریان زیادی را می گیرد، خم می شود و باعث باز شدن اتصالات می شود و در نتیجه کار خود را در مدار انجام می دهد.

سوئیچ های الکترومغناطیسی مینیاتوری از آهنربایی استفاده می کنند که تحت جریان زیاد، پیستون را درگیر می کند و به اهرمی برخورد می کند که کنتاکت ها را باز می کند.

سایز 1

انواع کلیدهای مینیاتوری

انواع کلیدهای مینیاتوری به طور گسترده در شبکه های برق فشار ضعیف برای کاربردهای خانگی، تجاری و صنعتی استفاده می شود.

کلیدهای مدار مینیاتوری از نظر تریپ در محدوده جریان های خطا انواع مختلفی دارند. هر نوع به عملکرد احتمالی نوسانات الکتریکی در یک تنظیم متفاوت و بار قدرت خاص پاسخ می دهد. چند نوع مختلف آچار مینیاتوری وجود دارد: انواع A، B، C، D، K و Z. با این حال، سه نسخه مهم عبارتند از نوع B، نوع C و نوع D.

سوئیچ های مینیاتوری نوع B سه و پنج برابر سفر دارند. این وسایل برقی برای مصارف مسکونی و تجاری سبک مناسب هستند.

کلیدهای مینیاتوری C بین پنج تا ده برابر جریان نامی حرکت می کنند و برای کاربردهای سنگین تجاری و صنعتی مناسب هستند.

انواع سوئیچ D کوچکتر بین ده تا بیست برابر امتیاز فعلی اجرا می شوند و برای برنامه های نفوذ فعلی مناسب تر هستند.

علاوه بر این سه نوع، انواع MCB های A، K و Z نیز وجود دارد که زمان عملکرد بسیار کوتاهی نسبت به کلیدهای مینیاتوری نوع B، C و D دارند. این نوع تجهیزات الکتریکی بسیار حساس بوده و در کوتاه مدت به سرعت قابل استفاده هستند. زمان و برای محافظت از دستگاه های حساس مانند دستگاه های نیمه هادی استفاده می شود.

انواع مینیاتوری قطع کننده مدار تا دو یا سه برابر جریان نامی کشش دارند و مشابه کلیدهای مدار مینیاتوری نوع Z هستند.

کلیدهای مینیاتوری نوع K با هشت تا دوازده برابر جریان نامی کار می کنند و برای بارهای القایی و موتورهای با جریان بالا مناسب هستند.

کلید مینیاتوری نوع Z دو تا سه برابر جریان نامی حرکت می کند و برای مدارهای الکترونیکی مناسب است.

کلید اتوماتیک

قطع کننده مدار یا مدار شکن یک وسیله حفاظتی الکتریکی است که از یک مدار الکتریکی در برابر آسیب های ناشی از جریان اضافی مانند اتصال کوتاه یا اضافه بار محافظت می کند. مزیت قطع کننده مدار نسبت به فیوز این است که می توان از آن مجددا استفاده کرد. همانطور که می دانید فیوز پس از انجام کار خود در مدار منفجر می شود.

انواع مختلفی از قطع کننده های مدار اتوماتیک بسته به سطح ولتاژ و روش برش جریان وجود دارد. برای مدارهای ولتاژ پایین مانند لوازم خانگی، معمولاً از قطع کننده مدار مینیاتوری (MCB) استفاده می شود.

مرد جوان

معکوس کننده

اینورتر وسیله ای است که جریان مستقیم (DC) را به جریان متناوب (AC) تبدیل می کند. برای برق رسانی به وسایلی که نیاز به جریان متناوب دارند مانند چراغ ها، فن ها و یخچال ها مفید است. همچنین می توان از یک اینورتر برای اتصال یک منبع انرژی تجدیدپذیر مانند پنل های خورشیدی یا توربین های بادی به شبکه یا باتری ها استفاده کرد.

بی متال چیست؟

رله اضافه بار حرارتی یا غیر فلزی یکی از تجهیزات الکتریکی است که از موتورهای الکتریکی در برابر آسیب های ناشی از جریان، ولتاژ یا دمای بیش از حد محافظت می کند. با تشخیص گرمای تولید شده توسط موتور و قطع منبع تغذیه در صورت تجاوز از حد معین کار می کند.

یک رله دو فلزی یا اضافه بار حرارتی از یک نوار دو فلزی تشکیل شده است که هنگام گرم شدن می شکند، تماس قطع می شود و مدار باز می شود. نوار دو فلزی از دو فلز مختلف با نرخ های انبساط حرارتی متفاوت ساخته شده است، بنابراین هنگام گرم شدن با سرعت های متفاوتی منبسط می شوند.

اشباع شده

بسته به استفاده و نیاز کاربر، این دستگاه های الکترونیکی می توانند به صورت دستی یا خودکار کار کنند. کلیدهای مدار طوری طراحی شده اند که با ویژگی های موتوری که محافظت می کنند، مانند جریان بار کلی، سطح سرویس و زمان تخلیه، مطابقت داشته باشند. همچنین می توان آن را با توجه به دمای محیط و شرایط کاری مختلف تنظیم کرد. گرمایش را می توان به صورت دستی یا خودکار تنظیم مجدد کرد وقتی خنک شد:

رله های اضافه بار حرارتی با تنظیم مجدد دستی نیاز به دخالت انسان برای راه اندازی مجدد موتور دارند.

تنظیم مجدد خودکار رله اضافه بار روغن منبع تغذیه تنظیم مجدد خودکار هنگامی که دما کاهش می یابد.

رله های دو فلزی یا اضافه بار حرارتی اغلب به همراه کنتاکتورها برای ایجاد یک راه حل موتور فشرده و قابل اعتماد استفاده می شوند.

اخرین حرف

تجهیزات الکتریکی یک اصطلاح گسترده است که شامل انواع وسایلی است که از برق برای اهداف مختلف استفاده می کنند. وسایل برقی در بسیاری از جنبه های زندگی مدرن و تکنولوژی ضروری هستند. فروشگاه امپرال در وب سایت امپرال ارائه دهنده انواع لوازم خانگی با کیفیت بالا می باشد. ایمپرال به دلیل تعهد قوی خود به مشتریان، یکی از بهترین فروشگاه های کالاهای برقی است.

مشاهده رفرنس:  https://www.tejaratefarda.com/%D8%A8%D8%AE%D8%B4-%D9%88%D8%A8-%DA%AF%D8%B1%D8%AF%DB%8C-65/44669-%D8%AA%D8%AC%D9%87%DB%8C%D8%B2%D8%A7%D8%AA-%D8%A7%D9%84%DA%A9%D8%AA%D8%B1%DB%8C%DA%A9%DB%8C-%D8%A2%D9%85%D9%BE%D8%B1%D8%A7%D9%84

 





مطالب مرتبط
بخش نظرات

برای دیدن نظرات بیشتر روی شماره صفحات در زیر کلیک کنید

نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:







.